باستان‌شناسی سه بعدی

طبقه بندی موضوعی

با دوربین گوشی هوشمند خود مدل سه بعدی بسازید

مدلسازی سه بعدی برای میراث فرهنگی با فتوگرامتری بردکوتاه

سطح دوره : مقدماتی و پیشرفته

مدت دوره: 6 ساعت

نحوه آموزش: پروژه محور و مفاهیم آموزشی در راستای انجام پروژه ارائه می شود.

مناسب برای: دانشجویان باستان شناسی و حوزه های دیگر میراث فرهنگی

این دوره آموزشی در چند فصل تهیه و تنظیم شده است. در این فرایند سعی شده است که تمام بخش های نرم افزاری و عملیات اجرایی و مفاهیم مربوط، مورد استفاده قرار گیرد. در طول این آموزش مفاهیمی مربوط به فتوگرامتری و روش های آن و حداقل های مورد نیاز برای ایجاد یک مدل سه بعدی مورد بررسی و معرفی گردیده است. مدلسازی ترانشه باستان شناسی و ابزار سنگی در یک پروسه آموزشی و کاملا پروژه محور تا حصول به نتیجه نهایی دنبال شده است و در نهایت ملسازی به پایان خواهد رسید. این مجموعه در برگیرنده موضوعات مختلف مفهومی و اجرایی مربوط به نرم افزار agisoft metashape بوده که در انتهای آموزش به صورت کامل بر آن مسلط خواهید شد.

برای تهیه دوره کلیک کنید.

“پشتیبانی از شما در طول دوره فراهم خواهد بود و در این شرایط چنانچه در امر یادگیری و آموزش مشکل داشتید می توانید با آیدی تلگرام Reza_Heydari92@ در ارتباط باشید.”

 

فصل نخست) مقدمه:

انواع مدلسازی

مهارت های لازم

فتوگرامتری و انواع آن

مزایای این روش برای میراث فرهنگی و باستان شناسی

دستورالعمل های نرم افزاری

نحوه تصویربرداری بردکوتاه(Image Configuration)

نقاط کنترلی زمینی (Ground Control Points)

تارگت ها(Targets)

فرمت استاندارد ذخیره اطلاعات (Exif)

معرفی نرم افزار Agisoft metashape

فصل دوم) ترانشه باستان شناسی:

وارد کردن تصاویر Add Photos

ماسک کردن تصاویر Mask

کیفیت سنجی تصاویر Estimate Image Quality

الاین کردن تصاویر Align Photos

کار با پنجره Reference Setting

نحوه اخذ نقاط کنترلی

ورود نقاط از طریق Import CSV

کار با مارکرها

کار با نقاط کنترلی

اندازه گیری مدل

ایجاد ابر نقاط

ایجاد مشMesh

ایجاد تکسچر

و منوی Export

فصل سوم) مدلسازی ابزار سنگی:

Add Photos & New Chunk

Image Configuration

Selection Tools

Masking

Align Photos

Batch Process

Dense Cloud

Add Targets

Align Chunk

Merge Chunk

Build Mesh

Noise Removal

Edit

Mesh Tools

Refine Mesh

Estimate Image

Calibration Color

Build Texture

Mask Texture

Scale Bar

Generate Report

Export

فصل چهارم) کالیبره کردن دوربین

فصل پنجم) روش های ماسک کردن

فصل ششم) استفاده از تارگت های کد دار

فصل هفتم) انیمیشن کردن مدل نهایی

برای تهیه دوره کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی